Sosyal Medya Hesaplarımı Kapatmalı Mıyım?

Sınava hazırlanma sürecinde sosyal medya hesaplarımı kapatmalı mısın? Tabii ki evet. Dememi bekliyorsan demeyeceğim.

Sosyal medya hesabını kapatmak her ne kadar kısa vadede “Bak ben hesaplarımı bile kapattım mükemmel bir şeyim ben. Süper çalışacağım. Birinci olacağım.” düşüncesini beraberinde getirse de, uzun vadede çoğu öğrencinin elinde patlıyor.Peki neden? Çünkü ders çalışmamanın temel nedenini sosyal medya olarak görüyorsun ve o ortadan kalkınca her şey yoluna girecekmiş gibi düşünüyorsun. Ama temelde ders çalışmamanın nedeni sosyal medya kullanımı değil; plansız, programsız çalışma oluyor. O plansızlık sonucunda da darlanıyor, kitabı kapatıyor ve yapacak başka bir şey olmadığı için sosyal medyaya balıklama dalıyorsun. Yani sosyal medya kullanımı sorunun kaynağı değil sorunun olumsuz sonuçlarından birisi.

İkinci olarak bir şeyi yasaklamak onu daha çekici kılar. Yani hiç alakan olmayan, daha önce hiç merak etmediğin insanların bile ne yaptığını merak etmeye başlarsın. Üç beş saatini harcıyorsun diye hesabı kapatırsın ama fark etmeden aklının sürekli orada olduğu bir sürece
girersin. Peki ne yapacaksın? İlk başta sosyal medya hesaplarını kapatmak, silmek yerine doğru kullanmayı öğreneceksin. Takipçi kasmak gibi bir derdin olmayacak yani. Motive olmak için sosyal medyada çalıştığın derslerin fotoğrafını paylaşıyorsan bir problem yok.
Ama takipçilerini memnun etmek gibi bir derdin olursa, sosyal medyayı takipçi için kullanmaya başlarsan sosyal medya başına bela olur.

Yapacağın üçüncü şeyse sosyal medya kullanımı için saat belirlemek. Günün belirli saatlerinde ya da saat aralıklarında sosyal medyada takılmak tamamen serbest olsun. Böylece ders çalışırken ikide bir kimin ne paylaştığını düşünmezsin. Zaten bakmak için zamana sahip
olacağın için aklının bir kenarında durmaz.

Son olaraksa takip ettiğin bazı hesapları takipten çıkabilirsin. Sosyal medyada sürekli bir şeyler paylaşan kullanıcıları takip ediyorsan onların ne paylaştığını merak ettiğin için anlık girmek isteyebilirsin. Sadece seni iyi hissettirecek hesapları takip etmek ve geri kalanını hesabından temizlemek bile sosyal medya kullanımını önemli ölçüde değiştirecektir.

Sosyal medya hesabını kapatmak yerine onu yönetmeyi öğrenmek, hayatının geri kalanı içinde önemli bir kazanç olacak.

H. Ali
Eğitim Danışmanı / Psikolojik Danışman

1 Yorum

  1. Sema

    04/02/2018 at 17:19

    Hocam tam dediğiniz gibi sürekli kapatıp açıyorum hesabımı. Gerçekten hiçbir işe yaramıyor kapatmak. En çok vakit kaybettiren hesapları takipten çıkmak çok mantıklı geldi. Çok teşekkür ediyorum yeni yazıları bekliyorum 🙂

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir